بوگاتی خستگی‌ناپذیر
ساعت ۱٠:٥٧ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٩/٤/۸   کلمات کلیدی: بوگاتی

تقریبا یک قرن پیش مکتبی متفاوت در صنعت خودروسازی جهان به وجود آمد که همواره با دو مشخصه بارز خودنمایی کرده است: سرعت و قدرت.

 

بوگاتی نامی شناخته شده در خودروسازی دنیاست که گرچه حدود 20 سال از حیات آن به معنای واقعی و تجاری بیشتر نمی‌گذرد، اما طی یک قرن گذشته زیربنایی برای آن ایجاد شده است که اکنون و تنها طی کمتر از یک دهه خودروهایی از این برند به دنیا معرفی شده‌اند که کمتر خودرویی توان رقابت با آنها را دارد و Bugatti Veyron Grand Sport Sang Bleu تازه ترین شاهکاری است که در این زمینه ارائه شده است.

در یکصدمین سالگرد حیات خودروسازی بوگاتی جشن باشکوهی برگزار شد که در آن با رونمایی از محصول جدید این برند مشخص شد بوگاتی همیشه برگ برنده‌ای برای رو کردن در اختیار دارد. در حقیقت این خودرو آنقدر زیباست که به عقیده بسیاری از کارشناسان امور خودرو، بهترین انتخاب برای گرامی داشت یک قرن فعالیت پرفراز و نشیب بوگاتی بوده است.

خلاقیت و هماهنگی

این خودروی جدید که تنها چند ماه بیشتر از ارائه آن نمی‌گذرد، در میان کارشناسان امور خودرو به «خون آبی» شهرت یافته است. در حقیقت می‌توان گفت خون آبی با شکستن مرزهای سنتی در صنعت خودروسازی وارد عرصه‌های جدیدی شده است. یکی از این سنت‌شکنی‌ها درخصوص رنگ ظاهری خودروست. برای نمایش هر چه بهتر هیبت این خودرو، نزدیک به دو تن وزن و به جای بهره‌گیری از دو رنگ متفاوت یا ترکیب رنگ و فلز، تمرکز مهندسان پروژه صرفا روی استفاده از ترکیب فلزات بوده است. فیبر کربنی و آلومینیوم را می‌توان بهترین ترکیب ممکن برای این منظور دانست. این یک ترکیب خلاقانه است که تا پیش از این هرگز در بدنه خودروی دیگری دیده نشده است. مهندسان پروژه معتقدند این نگرش منحصربه‌فرد راه را برای دگرگونی جدید در ساختار خودروها هموار کرده است و آن چیزی نیست جز استفاده هنرمندانه از سه فاکتور هنر، ساختار و تکنیک. خون آبی با ترکیب جذاب و فریبنده فیبر کربنی آبی و آلومینیوم براق شده دقیقا همان چیزی به نظر می‌رسد که از ابتدا تصور می‌شده است، اما برای این که به خودرو عمق بیشتری داده شود از رنگ آبی رویال نیز استفاده شده است تا خودرو در نگاه نخست ساختاری حجیم‌تر به نظر برسد.

خون آبی با ترکیب جذاب و فریبنده فیبر کربنی آبی و آلومینیوم براق شده دقیقا همان چیزی به نظر می‌رسد که از ابتدا تصور می‌شده است، اما برای این که به خودرو عمق بیشتری داده شود از رنگ آبی رویال نیز استفاده شده است تا خودرو در نگاه نخست حجیم‌تر به نظر برسد.

زمانی که درون خودرو را زیر و رو می‌کنید، هیچ چیز به اندازه چرم خودرو خودنمایی نمی‌کند. مهندسان پروژه برای این که محصولی به یاد ماندنی ارائه کرده باشند چرم‌های مختلفی را در آزمایشگاه مورد بررسی قرار دادند و در نهایت از چرمی موسوم به چرم

Gaucho استفاده کردند که عمدتا در گرانقیمت‌ترین خودروهای جهان به کار گرفته می‌شود.

از نخستین بوگاتی تا خون آبی

بیش از یک قرن است که بوگاتی در صنعت خودروسازی جهان حرف‌های مختلفی برای گفتن داشته است، اما طی 12 سال اخیر و از زمانی که گروه فولکس واگن امتیاز این برند را خریداری کرد، نسل جدیدی از خودروها که به آخرین فناوری‌های روز جهان مجهز هستند در این برند طراحی و روانه بازار شده‌اند. این اتفاق مهم در سال 1998 روی داد و این درحالی بود که فعالیت‌های بوگاتی عملا از سال 1956 میلادی به این سو متوقف شده بود. با این حال طی 40 دهه خواب طولانی بوگاتی نیز مانع از آن نشد تا علاقه‌مندان به این برند نام و شهرت آن را فراموش کنند. اتوئو بوگاتی به عنوان بنیانگذار برند بوگاتی شناخته می‌شود. وی در سال 1881 در میلان ایتالیا چشم به جهان گشود و در حالی که تنها 18 سال بیشتر نداشت، دست به کار بزرگی زد و خودروی دو سیلندری ساخت که توجه بسیاری را به خود جلب کرد. پس از پیروزی در یک دوره مسابقه اتومبیلرانی و پس از صرف حدود 2 سال، خودروی 4 سیلندری طراحی و ارائه کرد که از آن به عنوان مبنای اصلی شکل‌گیری خودروهای بوگاتی امروز یاد می‌شود. او به عنوان طراح برای چندین شرکت ازجمله

جنگ‌های جهانی بسیاری از صنایع جهان را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند و صنعت خودروسازی جهان و ازجمله گروه بوگاتی نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌اند. بوگاتی در سال‌هایی که اروپا در جنگ‌های جهانی می‌سوخت نیز بیکار ننشست و تحقیقات و پروژه‌های موتوری خود را به پروژه‌های نظامی متمایل کرد. طراحی موتورهای مختلف برای هواپیماهای نظامی نشان از فعالیت چشمگیر وی در آن سال‌ها دارد.

پس از وقفه نسبتا طولانی 40 ساله بار دیگر بوگاتی جان گرفت و از نخستین بوگاتی ویرون در سال 2006 رونمایی شد. طی نزدیک به 5 سال گذشته مهندسانی که با این برند همکاری دارند همواره در تلاش بوده‌اند گزینه‌های جدیدی به این خودرو اضافه کنند. بوگاتی و نسخه‌های مختلف آن بیش از 400 کیلومتر حداکثر سرعت دارد و از این حیث در زمره سه خودروی پرسرعت دنیا قرار دارد. این ویژگی موجب شده است تا افراد زیادی نسبت به خرید آن علاقه‌مند شود، اما قیمت این خودرو بسیار قابل توجه است و براساس فرمولی که از سال‌ها پیش برای آن در نظر گرفته شده است در ابتدا هزینه آن دریافت و پس از آن ساخت خودرو آغاز می‌شود. تاکنون بیش از 250 دستگاه از سری بوگاتی ویرون فروخته شده که از این تعداد حدود 215 دستگاه به دست مشتریان رسیده است و هر یک از آنها در گوشه‌ای از جهان این شاهکار را برای خود نگاه می‌دارد. در ژوئن سال 2009 بوگاتی تولید نسخه دیگری از بوگاتی موسوم به بوگاتی ویرون گرند اسپرت را آغاز کرد که از آن به عنوان ستاره جاده‌ها یاد می‌شود. تاکنون حدود 20 دستگاه از این خودروی اسپرت به فروش رسیده است.

زمانی که درون خودرو را زیر و رو می‌کنید، هیچ چیز به اندازه چرم خودرو خودنمایی نمی‌کند. مهندسان پروژه برای این که محصولی به یاد ماندنی ارائه کرده باشند، چرم‌های مختلفی را در آزمایشگاه مورد بررسی قرار دادند و در نهایت از چرمی موسوم به چرم

Gaucho

استفاده کردند که عمدتا در گرانقیمت‌ترین خودروهای جهان به کار گرفته می‌شود

خون آبی نیز تازه‌ترین مدل در سری بوگاتی به شمار می‌آید که تحسین جهانی را برای خود به همراه داشته است. صفر تا 100 این خودرو کمتر از 7/2 ثانیه است و برای رسیدن از حالت سکون به 300 کیلومتر در ساعت نیز تنها به 7/16 ثانیه زمان نیاز دارد. باک سوخت این خودرو در نوع خود یک دریاچه محسوب می‌شود و با گنجایش یکصد لیتر یکی از بزرگ‌ترین باک‌های سوخت جهان را نیز در اختیار دارد. البته این ویژگی است که در سایر بوگاتی‌ها نیز دیده شده است. با این حال به نظر می‌رسد

هنوز هیچ کس درباره برنامه‌های بعدی بوگاتی اطلاعی ندارد. برخی می‌گویند این برند همواره مثل آتش زیر خاکستر عمل می‌کند و ناگهان مدلی خیره‌کننده روانه نمایشگاه‌های خودروی جهان می‌کند.

Deutz کار کرد و به دلیل طراحی و ساخت اتومبیلی کوچک با موتور 4 سیلندر 1208 سی‌سی آن هم در خانه خود مشهور شد. طرح این خودرو پایه و زیربنایی شد برای ساخت خودرویی در سال 1910 که بلافاصله نیز به بازار عرضه شد. در آن سال 5 دستگاه بوگاتی با موتور 1327 سی‌سی ساخته شد و در سال بعد این تعداد به 75 دستگاه افزایش یافت. بوگاتی در 1911 خودرویی کوچک با موتور 855 سی‌سی ساخت که از سوی شرکت پژو خریداری و Bebe Peugeot نام گرفت و جالب این که بیش از 3 هزار دستگاه نیز از آن تولید شد.Bugatti Veyron Grand Sport Sang Bleu متفاوت از سایر بوگاتی‌ها باشد، جایی که تلفیق هنرمندانه فلزات در قسمت بدنه و به‌کارگیری مرغوب‌ترین چرم‌های جهان در قسمت‌های مختلف داخل خودرو چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

خودرویی برای خانواده
ساعت ۱٠:٥٦ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٩/٤/۸   کلمات کلیدی: volkswagen sharan

باک خودرو را پر کنید و با آن تا 1273 کیلومتر رانندگی کنید! این یک ویژگی قابل احترام است که در Volkswagen Sharan دیده می‌شود، خودرویی که گرچه می‌توانست بیش از اینها دوستدار محیط زیست باشد، اما به هر حال با مصرف بهینه سوخت یکی از دوستداران آن به شمار می‌آید!

 

فروش بیش از 600 هزار دستگاه نشان می‌دهد Volkswagen Sharan خودروی مطلوب بسیاری از خانواده‌ها در سراسر اروپاست. البته این فروش به نسخه ابتدایی این خودرو مربوط می‌شود. خبر خوش این است که نسخه دگرگون شده و مملو از فناوری‌های نوین آن تا چند هفته دیگر به دنیا معرفی می‌شود. این خودروی جدید چندی پیش در نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو رونمایی شد و طی 2ماه گذشته هنوز هم کارشناسان امور خودرو این تازه‌وارد دیدنی را زیر ذره‌بین کارشناسی خود نگاه داشته‌اند. شاید در یک جمله بتوان Volkswagen Sharan جدید را که یکی از جدیدترین محصولات در ردیف خودروهای کابین‌دار و به اصطلاح خانوادگی به شمار می‌آید این‌گونه توصیف کرد: محصولی مبتنی بر مجموعه‌ای از فناوری‌های نوین که در عین حال که مطلوب خانواده‌ها به عنوان خودرویی خانوادگی است بلکه با فروش خیره‌کننده کمک زیادی به سر و سامان یافتن اوضاع مالی برند تولیدکننده‌اش کرده است!

تفاوت با نسخه قبلی، از زمین تا آسمان

در طراحی Volkswagen Sharan تلاش شده ایده‌های مختلفی برای نخستین بار به کار گرفته شود. به عنوان مثال درهای عقبی خودرو به صورت کشویی باز و بسته می‌شود که در مقایسه با نسخه قبلی تفاوت قابل توجهی به شمار می‌آید. اما این تنها یک آغاز است. مقایسه نشان می‌دهد تقریبا در 99درصد موارد نسخه جدید با نسخه قبلی تفاوت دارد. اگر جستجوی خود را از فضای داخلی خودرو آغاز کنیم با مجموعه‌ای از فناوری‌ها و قابلیت‌ها روبه‌رو می‌شویم. به عنوان مثال صندلی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که 7 نفر براحتی درون آن جای می‌گیرند و در عین حال برای هر 7 نفر نیز کیسه‌ها نصب شده است. البته با توجه به تمایل مشتری نسخه‌های 5، 6 و 7 صندلی این خودرو روانه بازار می‌شود. نکته جالب این است که صندلی‌ها قابلیت قرار گرفتن در 12 وضعیت مختلف را دارند. این قابلیت در مواقع استفاده از خودرو در سفرهای طولانی کاملا به چشم می‌آید. در چنین خودروهایی که تا 3 ردیف صندلی دیده می‌شود، نحوه خم کردن صندلی‌های ردیف وسط یکی از شاخص‌های اصلی در نظر گرفتن نمرات برتر برای خودرو است. در Volkswagen Sharan از فناوری موسوم به «آسان خم شو» استفاده شده است، به طوری که سرنشین براحتی و تنها با فشردن یک دکمه می‌تواند صندلی را خم و سپس به حالت نخست در آورد.

در Volkswagen Sharan فضای کافی برای تفریح کودکان در خودرو وجود دارد و این درحالی است که فضای داخلی آن در شب هنگام و با روشن شدن چراغ‌های زنون و LED رویایی می‌شود. برای راحتی بیشتر راننده ترمز دستی به صورت الکترونیکی طراحی شده است. همچنین برای این‌که راننده بتواند بهترین پارک خودرو را داشته باشد از نسل جدید فناوری کمک پارک بهره گرفته شده است. این بدان معناست که راننده با استفاده از دوربین مخصوصی که در قسمت عقبی خودرو کار گذاشته شده است بهترین دید ممکن از فضای عقبی و جزئیات آن حتی فضای کم میان درختان و گوشه دیوارها را دارد.

سقف خودرو به طور کشویی متحرک است که در مقایسه با نسخه قبلی چشم‌انداز بیش از 300 درصدی برای لذت بردن از محیط اطراف خارج از شهر در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد. از آنجا که عمدتا از این خودرو برای سفرهای کوتاه و طولانی استفاده می‌شود، مهندسان فولکس واگن در اقدامی‌ ابتکاری سیستم 3 وضعیتی کنترل اوضاع جوی برای فضای داخلی خودرو در نظر گرفته‌اند که با توجه به محیط سرد یا گرم اطراف می‌توان وضعیت دلخواه را انتخاب نمود.

موتورهای صرفه‌جو

در نسخه جدید Volkswagen Sharan از 4 موتور توربو تزریق مستقیم بنزین و دیزل استفاده شده است که در مقایسه با نسخه قبلی تا 21 درصد راندمان مصرف سوخت بهتری دارند. میانگین مصرف سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر تنها 5/5 لیتر است که البته به ازای طی هر یک کیلومتر مسافت 145 گرم گاز CO نیز روانه جو زمین می‌کند. خودرو حداکثر سرعتی درحدود 194 کیلومتر بر ساعت دارد که البته برخی منتقدان امور خودرو می‌گویند این رقم می‌توانست بیشتر از این باشد. اما در این خودرو برخی آمار و ارقام و معادلات است که هر مشتری را برای خرید آن وسوسه می‌کند، آن هم در شرایط فعلی که تأمین سوخت برای خودروها به یک مشکل بزرگ جهانی تبدیل شده است:Volkswagen Sharan با هر باک پر که تا 70 لیتر گنجایش دارد 1273 کیلومتر را طی می‌کند!

Volkswagen Sharan جدید در مقایسه با نسخه قبلی 22 سانتی‌متر طولانی‌تر یعنی 85/4 متر است و این یعنی تا دلتان بخواهد فضای کافی برای سرنشینان درون خودرو وجود دارد. پهنای خودرو نیز 2/9 سانتی‌متر بیشتر شده، اما جالب اینجاست که ارتفاع خودرو تقریبا 2 سانتی‌متر کمتر از نسخه قبلی شده اما زمانی که درون آن قرار می‌گیرد با فضای بزرگ‌تری مواجه می‌شوید.

توجه به ضریب ایمنی خودرو و سرنشینان

در Volkswagen Sharan از سیستم دوربینی مخصوصی استفاده شده است که به راننده در تشخیص دقیق و سریع فاصله خودرو با سایر خودروهای مجاور کمک می‌کند.

به این ترتیب می‌توان متصور شد ضریب ایمنی خودرو به خصوص در سرعت‌های بالا به لطف اشراف بیشتر راننده به جاده و خودروهای اطراف تا چه حد افزایش می‌یابد. باز هم سراغ قسمت‌های داخلی خودرو و این بار صندلی‌ها می‌رویم. یکی از امتیازاتی که برای این خودرو می‌توان متصور شد ، خم شدن راحت صندلی‌های ردیف سوم و استفاده از فضایی قابل توجه برای قرار دادن بار و وسایل مختلف است. این قابلیت به خانواده‌هایی که بیش از  2 فرزند داشته و برای مسافرتی چند روزه برنامه‌ریزی کرده‌اند کمک زیادی می‌کند تا در فضای داخلی با راحتی بیشتر از مشاهده مناظر اطراف خارج شهر لذت ببرند.

فولکس واگن این خودرو را به خانواده‌هایی پیشنهاد می‌کند که 2 یا بیشتر فرزند دارند. با این حال آن دسته از تجار و بازرگانانی که همواره در مسافرت‌های بین‌شهری بوده و چاره‌ای جز حمل مقادیری بار و نمونه کالا ندارند، Volkswagen Sharan یک انتخاب عالی است. تابستان 2010 یعنی تنها چند هفته دیگر زمانی است که این برند فروش تجاری Volkswagen Sharan که تفاوت‌های آشکاری با نسخه ابتدایی دارد را آغاز می‌کند. فولکس واگن برای فروش قابل توجه این خودرو برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای کرده است و در نظر دارد از آن به عنوان سکوی پرتابی تازه در دنیای خودروهای کابین‌دار یا همان خودروهای خانوادگی استفاده کند. این درحالی است که درخصوص طراحی و ساخت این نوع خودروها رقابت داغی میان برندهای شناخته شده صنعت خودروسازی جهان شکل گرفته است.


فیات، از گذشته تا امروز
ساعت ٧:٢۸ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/٤/۱   کلمات کلیدی: فیات

شرکت خودروسازی فیات که در ایتالیا متولد شده و خودروهای معروفی را نیز به جهان عرضه کرده است و امروزه از بهترین خودروسازان جهان است سال 1899 به وجود آمد. زمانی که جیوانی آنیلی به همراه چند سرمایه‌گذار دیگر شرکتی را تأسیس کردند آن را فیات نام نهادند.

 

شرکت فیات درسال 1900 با مدیریت آنیلی کار خود را شروع کرد و اولین کارخانه خود را درمنطقه کارسو دانته ایتالیا تأسیس و با 150 کارگر تولید خود را آغاز کرد. اولین خودروی فیات که یک کامیون بود در سال 1903 عرضه شد.

سال 1908 اولین کارخانه فیات در آمریکا تأسیس شد و این آغازی در گسترش فعالیت‌های شرکت بود. پس از آن کارخانه جدید فیات در ایتالیا به بهره‌بر‌داری رسید و به دلیل کیفیت بالای خودروهایشان، فیات بزودی در سراسر اروپا به شهرت رسید. در سال 1930 فیات دو خودروی Balilla و Tariffa را عرضه کرد که به دلیل مصرف بسیار پایین سوخت، با استقبال خوبی مواجه شد. طی سال‌های 1939 به بعد با شروع جنگ جهانی دوم، شرکت فیات دچار رکود شد و به همین دلیل جیوانی آنیلی نیز در سال 1945 درگذشت. در همین زمان شرکت مجبور به تولید خودروهای نظامی برای ارتش شد و حتی هواپیمای نظامی

پس از پایان جنگ، فیات با مدیریت جدید ویتوریو والتا کار خود را از نو شروع کرد و دریافت که شرکت نیاز به تحقیق و استراتژی‌های جدید دارد و در همین راستا آنها خودروهای مدل 500 و 1400 را طراحی و به تولید انبوه رساندند و به فروش خوبی نیز دست یافتند. در سال‌های بعد نیز با تولیدات جدید خود بسیار مشهور‌ و کم‌کم به قطب صنعتی و اقتصادی در ایتالیا تبدیل شدند. به‌دنبال موفقیت‌های پی‌درپی، آنها مدل‌های 1300، 1500و 1800 را نیز عرضه کردند و در اواسط دهه 60 با صادرات محصولاتشان به بازارهای جهانی راه یافتند. در سال 1971 فیات با تولید خودرو مدل 127 به شهرت زیادی رسید.

از آنجا که شرکت فیات از ابتدا به صورت خانوادگی اداره می‌شد، در سال 1966 جیانی آنیلی نوه جیوانی به ریاست شرکت برگزیده شد و همچون پدربزرگش به تحقیق و پژوهش و به‌کارگیری استراتژی‌های جدید پرداخت. در سال‌های 1978 تا 1990 شرکت، پروژه‌های گوناگونی را اجرا و خودروهای متنوعی را نیز عرضه کرد. خودرو ی پاندا سال 1980 در فیات طراحی شد؛ یک خودرو کوچک 4×4 که سمبل خودروهای نسل جوان آن دوره بود و توانست جایزه خودرو ی سال اروپا را نیز از آن خود کند. پس از آن فیات به تولید خودروهای الکتریکی پرداخت و خودروی تمام الکتریکی خود یعنی IE Turbo را عرضه کرد. در سال‌های بعد فیات خودروهای معروفی چون کوپه و فراری را نیز به دنیا عرضه کرد.

Fiat History
مترجم :‌ آزاده سید میرزایی

CR.42 را نیز عرضه کرد.

شکوفایی نسل تکامل یافته‌خودروهای امروزی
ساعت ۱٠:٥٧ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٩/٤/۱   کلمات کلیدی:

خودروهای امروزی گونه‌های در معرض خطر انقراض نسلی از خودروها هستند که شاید به زودی تنها تصاویر آنها را در کتب و مجلات مشاهده کنیم! این حقیقتی تلخ و توامان شیرین است که با تکیه بر آن پیدایش نسل دگرگون یافته و متفاوتی از خودروهای آینده هموار می‌شود.

اما چه فاکتورهایی موجب می‌شود تا نسل خودروهای امروزی در معرض خطر انقراض قرار گیرد؟ توجه به شاخص‌های زیست‌محیطی و صد البته فاکتوری به نام هزینه. این دو عامل و چند فاکتور دیگر دست به دست هم داده تا صنعت خودروسازی را وارد هیجان‌انگیزترین دوران خود کند. پس اگر می‌خواهید تصور کنید که در آینده رانندگی چگونه خواهد بود چشمانتان را بسته و خود را در سال 2030 تصور کنید!... بله اکنون سال 2030 است.

خودروهایی که در سال 2030 یا آینده‌ای در همان حدود در خیابان‌ها در حال حرکت خواهند بود چه از لحاظ ساختار بدنه و چه از بعد سیستم موتوری و فنی با تکیه بر یک سری شاخص‌های متفاوت از زمان حال ارائه می‌شوند. بدنه، باتری، موتور، چرخ‌ها، رنگ خودرو و حتی صندلی‌ها مجموعه‌ای از مظاهر برجسته فناوری‌های نوین را تشکیل می‌دهند که هدف از ارائه آنها تحقق تنها یک هدف است: کمک به محیط زیست زمین و البته لذت بردن از دستاوردهای نوین علمی.

این خودرو که در زمره مفهومی‌ترین خودروهای طراحی شده در جهان به شمار می‌آید ازجمله مظاهر خودروهای آینده یا سال 2030 به شمار می‌آید که البته شاید در سال‌های آینده در کنار تمام امتیازات مثبتی که برای آن ارائه می‌شود بتوان تک امتیازات منفی نیز پیدا کرد.

بدنه:

سقف:

سیستم Fi ـ Wi :

صندلی‌ها:

بال‌های کناری:

موتور:

چرخ‌ها و تایرها:

قسمت بار:

باتری:

سیستم حرکتی:‌

رنگ قابل تغییر:

طراح خودرو کیست؟

پاول هاوس (Paul Howse) تنها 27 سال دارد. وی در رشته طراحی سیستم‌های حمل و نقل از دانشگاه نورتومبریا فارغ‌التحصیل شده و سپس راهی کالج سلطنتی انگلیس شده تا مطالعات خود در زمینه طراحی‌های متنوع سیستم‌های حرکتی را ادامه دهد. وی سابقه همکاری نزدیک با تویوتا برای طراحی نسل جدید خودروهای این برند شناخته شده را نیز در پرونده خود می‌بیند.

این یک قابلیت عجیب است که فعلا در خودروهای امروزی دیده نمی‌شود. صاحب خودرو می‌تواند با استفاده از ولتاژ مشخصی از برق رنگ خودرو را تغییر دهد! از این رو راننده می‌تواند هر از چند گاهی خودروی خود را تغییر رنگ داده و از این تنوع لذت ببرد.
توان لازم برای حرکت خودرو به وسیله موتورهای الکتریکی تامین می‌شود که در چرخ‌های جلویی نصب شده‌اند. سیستم ترمزی که در این چرخ‌ها به کار گرفته شده به شارژ باتری نیز کمک می‌کند به طوری که با هر بار ترمز کردن باتری‌ها کمی شارژ می‌شوند.
محل قرار گرفتن باتری‌ها در نوع خود عجیب است. باتری‌ها به جای این‌که در کنار موتور و اجزای آن قرار گیرند در زیر خودرو و در کنار پوسته آن جای گرفته‌اند. برای شارژ باتری‌ها جهت استفاده از سفرهای طولانی از موتور احتراقی کوچکی استفاده می‌شود و البته برای سفرهای کوتاه درون‌شهری به راحتی می‌توان آنها را با شبکه برق شهری شارژ کرد.
حتی در چنین خودرویی به قسمت بار و محموله سرنشینان توجه شده است. هدف از این توجه ترغیب استفاده‌کنندگان برای بهره گرفتن از خودرو در سفرهای برون شهری است و در قسمت عقب و تقریبا تحتانی خودرو این فضای مناسب در نظر گرفته شده است. حتی می‌توان به عنوان یک گزینه اختیاری اسکوترهای مخصوصی که دقیقا در جای مشخص خود قرار می‌گیرند نیز قرار داد تا در زمان‌های مناسب از آنها به عنوان دستگاه‌های سرگرم‌کننده استفاده کرد.
در این خودرو چرخ‌ها دارای رخی کاملا مسطح بوده و تایرهای باریکی آنها را می‌پوشانند. نتیجه این ابتکار عمل چیزی نیست جز کاهش نیروی اصطکاک. فاصله داشتن آنها از بدنه این امکان را ایجاد می‌کند تا راننده در پیچ‌ها بدون هیچ نگرانی فرمان را تا حد امکان چرخانده و خودرو در کمترین مسافت بیشترین حرکت پیچشی را داشته باشد. این وضعیت را دقیقا می‌توان به حرکت موتورسیکلت‌ها در سر پیچ‌ها تشبیه کرد.
قلب خودرو یعنی موتور آن فضای کمی را در قسمت عقبی خودرو اشغال کرده که به همراه ژنراتور مخصوص آن با استفاده از نسل دوم اتانول زیستی کار می‌کند. بخشی از سیستم دوگانه‌سوزی خودرو تنها زمانی به کار می‌افتد که باتری‌ها خالی شوند. به نظر می‌رسد موتور این خودرو سرآمد تمامی بخش‌های فنی آن باشد.
این بخش از خودرو دقیقا الهام گرفته شده از ماهی‌هاست. زمانی که خودرو در حال گردش به طرفین به خصوص در سرعت‌های بالاست وضعیت این بال‌ها کمک زیادی به حفظ تعادل و غلبه بر نیروهای محیطی می‌کند و البته در حین حرکت مستقیم که نیازی به آنها نیست برای جلوگیری از اصطکاک با جریان هوا به درون رفته و ناپدید می‌شوند.
صندلی‌ها در چنین خودرویی قابلیت‌های مختلفی دارند. صندلی‌های جلویی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان به راحتی آنها را 360 درجه چرخاند تا هر 4 صندلی روبه‌روی یکدیگر قرار گرفته و 4 سرنشین گویی در کافی شاپ مشغول گپ و گفت با یکدیگر هستند (البته زمانی که خودرو در جای مناسبی متوقف شده باشد). به این ترتیب مشاهده می‌شود که در چنین خودرویی به توسعه ارتباطات اجتماعی نیز توجه ویژه‌ای شده است.
در خودروهایی که در سال 2030 حرکت می‌کنند سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی یک شاخص مهم و غیرقابل انکار به شمار می‌آیند. اما در این خودرو ابتکار عمل جالب توجهی دیده می‌شود، به طوری که آنتن مخصوصی برای سیستم Fi ـ Wi و برقراری ارتباط میان خودروها در شیشه جلویی خودرو جاسازی شده است.
برخلاف خودروهای امروزی که از سقف صرفا برای پوشش و امنیت بیشتر راننده و سرنشینان طراحی می‌شود در این خودرو از آن برای تغذیه باتری استفاده می‌شود. این بخش از خودرو از پوشش با بازده بالایی از سلول‌های خورشیدی تشکیل شده که با استفاده از آن نیاز باتری به راحتی تامین می‌شود.
الهام گرفتن از طبیعت در ارائه فناوری‌های نوین حتی در سال 2030 نیز دیده می‌شود. در نگاه اول این خودرو شباهت زیادی به یک ماهی دارد. این خودرو برخلاف خودروهای امروزی فاقد جلو پنجره کشیده و باریک بوده به طوری که شاید نتوان به راحتی تفاوتی میان کشیدگی و پهنای عقب و جلوی خودرو پیدا کرد! الهام گرفتن از طبیعت موجب شده تا در عین حال که اصطکاک کمی با جریان هوا ایجاد شود فضای داخلی خودرو به اندازه کافی بزرگ و دلباز باشد.